گردهمآیی ستاره های قران در شهر لندن

گردهمآیی ستاره های قران در شهر لندن

گزارشگر: سلیمان شاه صوفی زاده

الحمدلله، ثم الحمدلله که شام دیروز (جمعه، 26.04.2019) با توفیق الهی همراه با خانواده ام افتخار اشتراک در برنامۀ بزرگ استماع قرآن کریم بنام ” رحمة ” را نصیب گردیدیم.

درین گردهمایی که به ابتکار مؤسسۀ خیریه “مسلم اید” در شرق لندن برگزار گردیده بود، ده تن از ستاره های جوان و خوش آواز قرآن که در بین طبقۀ جوان امروزی شهرت و محبوبیت زیادی دارند، از کشورهای مختلف جهان دعوت گردیده بودند که هر کدام با آوازهای زیبا و ملکوتی شان قلب های شنونده گان را صیقل و ارواح شان را شاد و دگرگون نمودند.

شنیدن آیات زیبای آسمانی ، دیدن وجد و احساسات شنونده گان و ریختن اشک های عاشقان قرآن درین مجلسِ روحانی هر انسان عاقل و عادل را متیقن میسازد که واقعا این کلام کلام خالق کائنات می باشد. بدون شک شیوۀ بیان، جاذبیت، ظرافت، لطافت، نظم عجیب و غریب در ترتیب کلمات و جملات، اسلوب و سبک بیانِ اعجازی آن همانگونه که تا امروز نظیری نداشته تا قیامِ قیامت نیز خاص و بی همتا خواهد بود.

بلی! یکی از ممهم ترین جنبه های اعجاز بیانی قرآن کریم همین نظمِ آهنگ و با نغمه و آواز خوش خواندن قرآن کریم است. خداوند متعال ج کلام پاکش را قسمی با موسیقی خارق العاده و اعجاز آمیزی درهم آمیخته است که در همآهنگی و متناسب بودن با معانی و مقاصد، نغمۀ دلکش و نوای دلپذیرش چنان فضای از قداست و طهارت، شور و حرارت و جذابیت را در روح آدمیان میدمد که بی اختیار احساسات شان را برانگیخته ، اشکهای شان را جاری ساخته و دلهای شان را شیفتۀ خود می سازد. به همین دلیل است که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرموده است: زيِّنوا القرآنَ بأصواتكم. یعنی: قران را با اصوات خویش زینت بخشید.

متأسفانه درین مجلس خاص و بی نظیرِ نورانی که صدها تن از خواهران و برادران مسلمان ما با خانواده ها و اطفال شان اشتراک نموده بودند، با آنکه از چندین روز بدینسو از طریق شبکه های اجتماعی فیس بوک، واتسپ و غیره اعلانات کافی صورت گرفته بود، حضور افغانهای ما خیلی اندک و کم رنگ بود. در حالیکه قرار معلومات در کنسرت های موسیقی و غیره تکت ها قبل از موعد تمام شده و بخاطر قلت جا و تکت افغانهای ما حاضر به پرداخت قیمت های سه چند و چهارچند نیز میشوند.

به هرحال، هدف ازین تذکر فقط جنبۀ اصلاحی و تشویقی آن بود تا در آینده هموطنان عزیز ما از فیوضات چنین مجالس نورانی محروم نگردیده و شانس های بعدی را از دست ندهند. بدون شک هستند خواهران و برادران زیادی که مشتاقانه و با اخلاص و جذبات زیاد تشنۀ اشتراک در چنین مجالس نورانی و  دینی می باشند ولی نظر به مصروفیات و معذرت هایی و یا هم بی اطلاعی از آن محروم میگردند.

توصیه من به تمام هموطنان عزیزم اینست که بسوی چنین مجالس روحانی و نورانی بشتابید و اطفال و خانواده های تان را با چنین مجالس نیک و آموزنده انس و عادت دهید که بدون شک تاثیرات عمیقی بر روح و روان و اخلاق شان دارد و آنهارا علاقمند به قرآن و زندگی در زیر سایۀ قرآن می سازد. زیرا درین مجلس و مجالس دیگری بمانند آن مفاهیم و معانی سرنوشت ساز و نجات بخش قران عظیم الشان بیان میگردد و اثرات مثبت و مؤثر آن باعث تقویت ایمان و تصفیه و روشنی قلوب میگردد.

الله را شاهد میگیرم که مجلس دیروز یک مجلس خاص و بیمثال بود که سخت از آن لذت بردیم و استعداد های فوق العادۀ ستاره گان قرآن همه را به حیرت انداخته بود.  اشتراک جمعی بزرگی از خواهران و برادران دینی ما بخصوص طبقۀ جوان ما درین مجلس خیلی دل شاد کننده و امیدوار کننده بود.، زیرا مشاهدۀ چنین منظر و شور و احساسات جوانان ما و علاقمندی شان با قرآن کریم نوید و بشارت به آیندۀ خوب امت اسلامی میدهد.

آنچه درین مجلس خیلی جالب و دلنشین بود اینکه قاری سعد نعمانی یکی از قاریان مشهور کشور سعودی نیز درین مجلس اشتراک نموده بود. وی با استعداد خارق العاده یی که دارد، میتواند به سبک ده ها تن از قراء و قرار شنیدگی به آواز 99 قاری مشهور جهان قرآن کریم را قرائت نماید. علاوتا قاری مشهور کشور انگلستان جوان با استعداد قاری ایوب عاصف و قاری مشهور بوسنیایی الاصل از ایالات متحدۀ امریکا نیز درین مجلس با قرائات نهایت زیبا و دلنشین شان فضای مجلس را مملوء از معنویت و شور و جذبات قرآنی نبوده بودند که اینک در ضمیمۀ اسماء و تصاویر تمام این ده تن  قراء کرام قرائت های زیبا و دلنشین شان را نیز خدمت تان تقدیم میدارم:

قاری ایوب عاصف، مصری الاصل از کشور انگلستان

قاری سعد نعمانی، پاکستانی الاصل از کشور سعودی که به آواز و سبک چندین قاری مشهور جهان قرائت نمود. لطفا تا آخر بشنوید تا قرائت این قاری مستعد را به آواز دیگر قراء مشهور جهان نیز بشنوید. بسیار جالب و دلنشین است.

قاری عثمان بوستانجی، از کشور ترکیه

قاری فاتح سفراگیچ، بوسنیایی الاصل از ایلات متحدۀ امریکا

قاری هزه البلوشی، از کشور عمان

قاری عبدالوهاب، پاکستانی الاصل از کویت

قاری جریل وهاب، مصری الاصل از کشور فرانسه

قاری زید شانتی، از کشور فلسطین

قاری مزمل حسب الله، از کشور اندونیزیا

قاری فیصل محمد، از کشور صومالیا

چند تصویر دیگر ازین محفل:

از طرف راست من، پسرم قاری ابوبکر و قاری فاتح سفراگیچ

از طرف راست پسرم قاری ابوبکر، بنده و قاری ایوب عاصف

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *