دزمزم اوبه په اسلام اوساینس کی(۷) — عبدالغفارجُبیر

 

دزمزم اوبه په اسلام اوساینس کی(۷)

 

لیکوال: عبدالغفارجُبیر

 

۱۲: دزمزم اوبه دجنت اوبه دی:

دحضرت ابن عباس رضی الله عنه څخه روایت دی چې یوحبشی دزمزم وڅاه ته ولویدی اومړشو، نبی کریم صلی الله علیه وسلم یوسړی دزمزم وڅاه ته ورواچاوه اوهغه حبشی ئې راوکښی، بیائې ورته وویل چې ټولې اوبه راوباسه، هغه ټولی اوبه راویستلې، بیاهغه سړي ته چې په څاه کی ؤورته ئې وویل چې داسلواغه دهغې چینې څخه ډکه کړه چې دبیت الله شریفې درکن دلورڅخه ده، داځکه چې داچینه دجنت دچینوڅخه یوه چینه ده.

(مصنف ابن ابی شیبه ۱/ ۱۶۲ بسندصحیح)

۱۳: حضرت عبدالله بن عمرڅخه روایت دی :

ان فی زمزم عینافی الجنة من قبل الرکن.

بې شکه دزمزم په څاه کی یوه چینه دجنت دی، چې هغه درکن له لوری ده. (الجامع الاحکام القرآن للقرطبی)

۱۴: دنبی کريم صلی الله عليه وسلم زړه مبارک څوځلی دزمزم په اوبوپريول شوی دی:

حضرت انس بن مالک رضی الله عنه روایت کوی چې ورسول الله صلی الله علیه وسلم ته حضرت جبرائیل علیه السلام راغی په داسی حال کی رسول الله صلی الله علیه وسلم دماشومانوسره بوخت ؤ، حضرت جبرائېل علیه السلام هغه ګیرکی اوراغځاریی کی اوبیایی دهغه دزړه مبارک ځای څیری کی، اوزړه ئې راویستی، اودوینې یوه ټوټه ئې ورڅخه راویستل اوبیاجبرائیل علیه السلام وویل چې دادشیطان حیصه ده، چې وروسته ئې درسول الله صلی الله علیه وسلم زړه دسروزروپه طشت کی دزمزم په اوبوپریمنځی، اوزړه ئې پخپل ځای کی درست کی، کله چې جبرائیل علیه السلام ولاړی نوماشومان درسول الله صلی الله علیه وسلم ورضعی مورته وروځغاستل اوورته ئې وویل چې محمد(صلی الله علیه وسلم) ئې وواژه!کله چې هغه دده ولورته متوجه شول نود رسول الله علیه وسلم رنګ بدل شوی ؤ.

حضرت انس رضی الله عنه وایی چې مادنبی کریم صلی الله علیه وسلم پرسینې مبارکې دګنډلواثرات پخپله لیدلی دی.

(صحیح مسلم، کتاب الایمان باب الاسراء برسول الله صلی الله علیه وسلم)

(صحیح بخاری، کتاب الصلوة باب کیف فرضت الصلوات فی اسراء)

۱۵: نبی کريم صلی الله عليه وسلم خپلې مبارکې ناړې دزمزم وڅاه ته ورواچولې:

دحضرت ابن عباس رضی الله عنه څخه روایت دی چې نبی کریم صلی الله علیه وسلم دزمزم ولورته تشریف راوړی، اومایوه سلواغه اوبه راوکښلی اوده مبارک هغه وڅیښلې اوبیائې هغه غرغړه کړې اودزمزم وڅاه ته ورواچولې.

(مسندامام احمد، معجم طبرانی، درایه ابن حجر، بدایه والنهایه ابن کثیر)

۱۶: دحضرت جابررضی الله عنه څخه روایت دی چې رسول الله صلی الله علیه وسلم وفرمایل:

من طاف بهذاالبیت اسبوعاوصلی خلف المقام رکعتین وشرب من ماء زم زم غفرله ذنوبه بالغة مابلغت.

ژباړه: که چایوه اونۍ پردې بیتې طواف وکی، اودمقام ابراهیم سره دوه رکعته لمونځ وکی اودزمزم اوبه ئې وڅیښلې چې دده هرڅومرې ګناوې وی هغه به وبخښل شی.

۱۷: ابونعیم په (حلیه) کی، مناوی په (فیض القدیر) کی دوهب بن منبه تابعی څخه روایت کوی چې فرمایی:

النظرفی زم زم عبادة والنظرفی زم زم یحط الخطایاحطا.

دزمزم اوبوته کتل عبادت دی، اووزمزم ته کتل ټولې خطاوې ایسته کوی.

۱۸: حضرت ابن عباس رضی الله عنه وایی :

فکان اذانزل به ضیف اتحفه من ماء زم زم.

(حلیه ابونعیم، جامع صغیرمع الفیض)

کله چې به ورسول الله صلی الله علیه وسلم ته به میلمه راغی نوپه تحفه کی به ئې دزمزم اوبه ورکولې( اخبارمکه فاکهی ۲/ ۴۶)

۱۹: حضرت عبدالله بن عباس رضی الله عنه وایی:

ان رسول الله صلی الله علیه وسلم امررجلامن قریش فی المدة ان یاتیه بماء زمزم الی الحدیبیه فذهب به منه الی المدینه. (زرین)

رسول الله صلی الله علیه وسلم (دحدیبیې دخبروپه دوران کی)دقریشویوکس په دې مامورکی چې دزم زم اوبه راوړی، اورسول الله صلی الله علیه وسلم هغه دخپل ځانه سره ومدینې ته یووړې.

۲۰: دزمزم اوبه نفاق له منځه وړی:

حضرت ابن عباس رضی الله عنه وایی چې رسول الله صلی الله علیه وسلم وفرمایل چې دزمزم په اوبوښه ځان اوبه کی داځکه چې دانفاق له منځه وړی. (بحرازازرقی)

۲۰: دزمزم اوبه اودجهنم اورنه سره یوځای کیږی.

په یوروایت کی راځی چې دزمزم اوبه اودجهنم اوردیوه بنده(مؤمن)  په نس کی نه سره یوځای کیږی.( بحرعمیق)

علماء کرام لیکی چې یوڅوک دایمان سره په پوره خلص سره دزمزم اوبه وڅیښې نوددې اوبوسره دجهنم اورنه ورسره یوځای کیږی.

۲۱: دزمزم په اوبودتبې علاج.

حضرت ابن عباس رضی الله عنه وایی چې رسول الله صلی الله علیه وسلم وفرمایل چې تبه دجهنم دګرمۍ اثردی نوتاسی ئې دزمزم په اوبوسره تسکین کی.(بحرازاحمدوشیبه)

۲۲: رسول الله صلی الله علیه وسلم وفرمایل چې داپنځه شيان په عبادت کی شامل دی:

۱: وقرآن شریف ته کتل

۲: وکعبې شریفې ته کتل.

۳: دموراوپلاروڅهرې ته کتل.

۴: وزمزم ته کتل ، چې داګناه رژوي

۵: دعالم دین ومخ ته کتل.

په اسلامي پاکه مینه

ستاسوورورعبدالغفارجُبیر

نوربیا…

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *