رمضان, پُلی بسوی نور

آیا میدانستید؟

﴿رمضان﴾ پُلی بسوی نور!

ramazanpulybasoyenoor.

آیا میدانستید؟

﴿رمضان﴾ پُلی بسوی نور

A
A

﴿بخش سوم﴾:

A

چی زیبا و مبارک است این روزها وشب های مقدس و بیمانند، شبهای زیبائی که معطر از کلام آسمانیست.

A

کسی که در این فصل مبارک برای روی آوردن به سوی الله سبحانه وتعالی و توبه و اظهار ندامت و پشیمانی حرکتی نکند پس چه زمانی نفسش او را به حرکت وا می‌دارد؟

A

بسا جای تأسف بر گروهی از مردم، آنانیکه به گونه‌ای مغلوبِ  مشغله های دنیوی و سرگرمی های بی فایده شده‌اند که این مشغله ها مانع آنها از توبه و بازگشت به سوی خالق شان شده است.

A

دلم برای برادر وخواهر مسلمانم آبله دارد، آن برادر وخواهری که روز و شب، هر ساعت و هر لحظه غرق در رفاه و خوش گذرانی، و اسراف و ریخت و پاش، و بازی و شب نشینی، و خواب و تنبلی، و ظلم و سرکشی، تعدی و طغیان هستند.

A

این ماه مبارک فرصت مناسبی برای اینگونه افراد غافل است که توبه ی نصوح بجا آورند و به سوی خالق بخشاینده و مهربان روی آورند،

A

حقیقتا ًاگر در این ماه آسمانی و بیمانند، نفس انسان به سوی خوبی ها و نیکی ها حرکت نکند پس چه وقت حرکت خواهد کرد عزیز؟!!

A

و اگر بنده در این ماه مبارک به سوی الله متعال روی نیاورد دیگر کَی روی خواهد آورد؟!!

انسان، هر قدر گنهکار، فاسق، فاجر و بدبخت باشد، بازهم با خود میسنجد: ﴿ آیا من عبث آفریده شده ام؟﴾، ﴿ آیا برای این آفریده شده ام که گناه بعد از گناه کنم؟﴾

A

عزیزان گرانقدر!

A

در این شب های مقدس، الله سبحانه وتعالی یک عده ای از مردمان را که با قلب های پر از امید و سرشار از محبت الهی، بسوی مساجد سرازیر میشوند، و با خلوص دل تا ناوقتهای شب به عبادات میپردازند، وعده داده است تا از آتش جهنم آنها را نجات دهد.

A

حضرت رسول کریم صلی الله وعلیه وسلم به ما نوید داده است که الله سبحانه وتعالی گروهی از مردم را از آتش دوزخ رهایی میدهد، و این مورد برای تمام شبها است.

A

بلی عزیزان من!

A

الله تعالی در هر شب از شبهای این ماه مبارک گروهی از مردم را از آتش جهنم رهایی می‌بخشد؛ و انسان مسلمان به شدت مشتاق است تا به این پیروزی بزرگ دست یابد.

A

چرا از چنین فرصت طلائی استفاده نبریم و با بی اعتنائی در مقابل تلویزیون و صفحات و مضامین مذخرف فیسبوک وقت گرانبهای مان را ضایع کنیم!؟

A

این یک حقیقت تلخ است که انسان به همان اندازه ای که بر دنیا و کار دنیا حریص است، برای کشت آخرتش بی پروا و سهل انگار است.

A

احیاناً اگراعلان شود که در برخی اماکن مسابقه‌ای برپا شده که برای هر روز آن جوایزی در نظر گرفته‌اند:

A

مثلاً هزار دالر یا بیشتر یا کمتر، در چنین حالتی مردم به شدت به سمت آن مسابقه هجوم می‌آورند و هر کدام از آنها تمام سعی و تلاش خود را می‌کند تا اینکه بتواند برنده شود و به آن هزار دالر یا کمتر یا بیشتر دست بیابد،

A

اما زمانی که حرف از برنده شدن در آخرت و پاداش روز قیامت به میان می‌آید، همت و اراده ی مردم ضعیف می‌شود!؟؟

A

در صورتی که برای مسلمان شایسته است با سعی و تلاش خود را برای ثمره های بی بدیل این ماه آماده کند و آرزو داشته باشد که از جمله ی  همان گروهی گردد که آتش جهنم بر آنها حرام میگردد و حقش است که بایستی به آتش افگنده شود، اما با مرحمت خالق مهربانش تمام گناهانش محو میگردد و جنت برین برایش در این شب ها تحغه داده میشود،

A

مسلمان از الله سبحانه وتعالی میخواهد که این توفیق را به او بدهد تا از جمله این افراد باشد و از این پیروزی و پاداش بزرگ بهره مند گردد.

A

از احادیث زیبای حضرت رسول کریم بر می آید که این ماه همانند پُلی است که بنده ی واجب الحریق را از پرتگاهِ چاه های عمیق جهنم، بسوی نور میکشاند و الله تعالی پادش عبادات وی را با جنات النعیم برایش عوض میکند.

A

همه، صرف بخاطر اینکه، مسلمان در این ما صبر کرده، گناه را پدرود گفته، دروغ و غش را کنار زده، زشتی ها را از خود زدوده و نیکی ها را سرمشق زندگی اش ساخته است.

A

چی زیبا فرمود آن حضرت والا مقام صلی الله وعلیه وسلم:

A

«صَوْمُ شَهْرِ الصَّبْرِ، وَثَلَاثَةِ أَيَّامٍ مِنْ كُلِّ شَهْرٍ، صَوْمُ الدَّهْرِ» ( احمد ۷۵۶۷، نسائی ۲۴۰۸)

A

«روزه گرفتن در ماه صبر و سه روز از هر ماه برابر است با روزه گرفتن یک سال».

A

می‌بینیم که رسول مقبول صلی الله وعلیه وسلم ماه رمضان را ماه صبر نامیده است، و این بدان معناست که انسان در این ماه مبارک فرصت مناسبی در اختیار دارد تا اینکه خود را بر همه انواع صبر عادت دهد،

A

مانند صبر بر عبادت الله تعالی، صبر بر ترک معصیت، صبر در مقابل بغض ها و کینه ها، صبر در برابر بی صبران و صبر بر آنچه خالقش مُقدَّر کرده است.

A

بیائید عزیزان من از این برکات و فیوض شاخص این ماه آنقدر بهره برداریم که برای وسوسه های شیطان و دار و دسته اش دیگر مجالی نباشد.

A

وعده کنید که از هر لحظه ی این ماه آسمانی استفاده ی اعظمی نموده، جهت اصلاح خود،خانواده، و بالاخره جامعه ی یتیم و بی سرپرست خود از جان و دل میکوشید.

A

با تقدیم یک انسان نیک به جامعه، ده ها جرم و بدی ها را از کوچه ها وراغ وباغ ملت رنجدیده ی مان محو میکنید و با تقدیم یک خانواده ی نیک، صد ها بدی ها را برمیچینید، حال با تقدیم یک  اجتماع کوچک انسانهای نیک، با خود بسنجید که چقدر تأثیر و تغییرِ مثبت در جامعه آورده میتوانید!؟

A

این بر شماست عزیز! آری، بر شما!

A

نیک باشید، و تن و بدن را نیک بیارائید، بدی ها را پدرود گوئید. نسل های بدبخت تخم بدی کاشتند و ما همه سرگردان شدیم،!

A

و کجاست بهترین فرصت برای این مهم، مگر رمضان!

A

بـه نیـکـی بـبـاید تـن آراسـتـن

A

که نیکی نشاید ز کس خواستـن

A

وگـر بـد کنـی، جـز بدی ندروی

A

شبـی در جـهان شـادمان نغنوی

A

رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ

A

بار الها! ما به خویشتن ستم کردیم! و اگر ما را نبخشی و بر ما رحم نکنی، از زیانکاران خواهیم بود!

A

عزیزان گرانقدر:

A

لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

A

جزاکم الله خیراً!

A

ا.ج.ع

A

چهارشنبه هفدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷

A

بیست و دوم جون  ۲۰۱۶

A

www.facebook.com/meydanestid

A

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *